My new home - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van kimpjuh - WaarBenJij.nu My new home - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van kimpjuh - WaarBenJij.nu

My new home

Door: kim

Blijf op de hoogte en volg

26 September 2011 | Verenigde Staten, Pittsburgh

Een maand lang was ik te gast bij Joan en Jeff en de kids (en de honden en de katten.) Het was een ontzettend leuke tijd! Ik heb veel meegekregen van hoe de Country people hier leven. Al de sporten die de kids doen, al de doggybags die je meekrijgt als je uit eten gaat, hoe veel groter alles hier is (van de huizen tot de winkels tot de 'mini' golf baan). Ik heb echte 'dunkin' donuts' geproeft, games van de Steelers en Pinquins gezien, La grosse gespeeld, gewinkeld bij die grote outlet winkels hier en heel veel verschillende smaken Breyers ice cream gegeten. Ik begin het schoolsysteem hier een beetje te begrijpen, weet welke Amerikaanse Tv shows populair zijn (the middle, modern family, al die reality soaps, jersey shore, 30 rock) en heb wat Amerikaanse 'gewoonten' geleerd (zoals: groeten doen ze niet met drie kussen, maar altijd met een knuffel, je bent cool als je een fiets hebt met een mandje, maar mensen die fietsen zijn wel vreemd, iedereen haat de overheid en openbaar vervoer vinden de meesten eng).

Maargoed, nu is het tijd om mezelf weer in het diepe te gooien, meer op eigen benen te gaan staan en zien hoe ik het red. Zondag verhuisde ik naar een studentenhuis (incl. grote woonkamer, basement en vaatwasser, hehe :D) in Squirrel Hill. Ik heb drie huisgenoten, twee meiden van 22 en 23 die een medische opleiding doen aan Pitts University en de andere huisgenoot moet nog komen.

Ik had het niet verwacht, maar vond het toch best moeilijk om te verhuizen. Ik had me best gehecht aan Joan en Jeff, die alles deden om me thuis te laten voelen, de gekke, grappige kids, lieve katten en gestoorde honden (ja, ik was (na een tijdje..) niet eens bang meer voor die grote honden.. wie had dat gedacht ;)). Gelukkig zijn mijn huisgenootjes erg aardig en ben ik zondagavond met een van hen Thai Food wezen eten (we hebben tijdelijk geen tafel, pannen en magnetron, die hebben de oude huisgenoten meegenomen).

De volgende ochtend begon het proces 'weer op eigen benen staan' deprimerend, haha. Ik was van plan met de fiets (ik heb een Nederlandse fiets van Joan met een mandje :D) naar werk te gaan en had op mijn Ipod op de kaart de route uitgestippeld. Om acht uur 's ochtends vertrok ik dan. Ik moest naar Penn Ave, maar zag parallel (dacht ik) een andere weg, met een fietspad (wow, ze hebben toch ''fietspaden' hier!) dus volgde ik deze weg. Om terug te komen op Penn Ave moest ik Shady Ave hebben. Eenmaal op die weg aangekomen bleek dat dit nogal een heuvelige weg was.. Erg Heuvelig (met een hoofdletter H!), na 30 minuten fietsen (de hele rit naar mijn werk hoorde 30 min te duren..) was ik totaal uitgeput en nog steeds was ik niet bij Penn Ave. Toen ben ik maar eens gaan vragen aan een voorbijganger hoe ik er moest komen, en die vertelde me dat ik de hele weg terug moest...WAT?! Bleek dat ik bij Shady Ave ipv naar rechts naar links was gegaan (richtingsgevoel is erg moeilijk hier met al die kronkelwegen en heuvels hor) en dus totaal de verkeerde kant op was gefietst.. oeps.. 1,25 uur na vertrek was ik weer terug bij Wilkings Ave.. mijn huis. Snel werk gebeld, gedouched en de bus maar gepakt. Dus zo begon mijn eerste werkdag vanuit mijn nieuwe thuis 2 uur te laat.. (note to my teacher: uiteraard haal ik die gemiste uren weer in!). Mijn baas kon er gelukkig hartelijk om lachen en liet me na werktijd met de auto twee keer de route zien die ik kon fietsen (die overigens alleen maar kleine heuveltjes bevat..fieew), zodat ik morgen (hopelijk) niet weer verdwaal. Ik krijg ook een bus pass van m'n werk, zodat ik als het regent het OV kan nemen (al is dat 15 min langer dan fietsen).

Op werk gaat alles prima. De Launch was een succes en de Green Business Blitz op zaterdagmiddag was ook erg leuk. We zijn nu vooral bezig met bedrijven op de website te krijgen en zo efficient mogenlijk met de software zien te werken (en cleaning up de software, wat nou niet echt mijn favo klusje is). Ze waarderen mijn ideeën en input, al woorden ideeën en planningen hier vaak veranderd, omdat de strategie aangepast moet worden en we op in dit stadium van het bedrijf erg flexibel horen te zijn.


  • 27 September 2011 - 07:58

    Reinier:

    Hey Kim!

    Goed om te horen dat je nu je eigen plekje echt hebt. En het komt vast wel goed met het op eigen benen staan, je leert het alleen soms op de harde manier he ;) Ik zie het al helemaal voor me, jij op dat fietsje die heuvels voor niks beklimmen haha.. En het werk is leuk, dat is misschien wel het belangrijkste! Nouja, geniet er in ieder geval van, voor je het weet zit je weer in dit suffe landje en niet meer in eekhoorn heuvel :P

    xx Reinier

    P.s.: foto's!

  • 27 September 2011 - 11:22

    Cora:

    He Kim

    Wat ben je toch een bofferd: een eigen woonplek met vaatwasser, een fiets met mand en ook nog een gratis rondrit om de route te verkennen!
    ( plus een buskaart voor noodgevallen)

    Trouwens die ouders die je hier in Nederland achterliet zijn ook best aardig hoor. Toch ging je zomaar naar de andere kant van de Oceaan.... 't Zal dus best goed komen dat 'op eigen benen staan'.

  • 27 September 2011 - 18:35

    MAM:

    DAT WAS WEER EEN ECHTE KIM ACTIE . ZO KEN IK ( JE OOK ZO AARDIGE OUDER ) JE .

  • 28 September 2011 - 00:19

    Kim:

    hahahaha sorry, met 'ouders' bedoel ik Joan en Jeff, de ouders van de kids. Komt een beetje verkeerd over geloof ik :P zo bedoelde ik het niet.

    Ze hebben me alleen maar tijdelijk geaddopteerd hor mam :P hahaha over 4 maanden mag je me weer terug. missen jullie me al?

  • 28 September 2011 - 00:22

    Kim:

    de internet weervoorspellingen klopen trouwens voor geen meter.. zou vandaag max 17 graden worden, maar het was meer 27! De heuvel af fietsen is heerlijk met dat weer :P Vandaag alleen op de terug weg even verdwaald, verder niet, vooruitgang! Voor morgen staat er 14 graden.. hmm.

  • 29 September 2011 - 13:15

    Sander:

    Je hebt hetzelfde weer als hier dus. Geen zin in school zo met bijna 30 graden. Echt hip hoor zo'n mandje op de fiets. Zie het al voor me dat je elke dag een kat erin mee naar huis neemt ;). Laat die foto's snel komen. En ook een van een eekhoorn op die heuvel waar je woont.


  • 09 Oktober 2011 - 13:49

    Kelly:

    Hey kim!

    Klinkt echt weer zoals jou haha! Is goed om te horen dat je nog precies hetzelfde bent als in NL ;)

    Slien, Nynke en ik zijn nu bezig met het plannen van onze verjaardag (de 22e) We proberen een creatieve invulling te geven aan de avond, een beetje á la kim :P Mss kunnen we die avond nog wel even skypen!!

    xx

  • 09 Oktober 2011 - 23:46

    Kim:

    haha, leuk kel!!! Slien vertelde me erover. Al leuke ideeën? Ja, wanneer is het? dan probeer ik online te komen! :D xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Pittsburgh

Stage in Pittsburgh, PA

Recente Reisverslagen:

07 Januari 2012

Kerstvakantie

04 December 2011

Rochester, Light Up Night, NYC, Sinterklaas

04 November 2011

Werk, Washington D.C., Richmond, Halloween

11 Oktober 2011

Eerste twee weken in pittsburgh

26 September 2011

My new home

Actief sinds 02 Aug. 2011
Verslag gelezen: 503
Totaal aantal bezoekers 26092

Voorgaande reizen:

28 September 2012 - 19 Januari 2013

Onderzoek en vrijwilligerswerk in Bangladesh

15 Augustus 2011 - 29 Januari 2012

Stage in Pittsburgh, PA

Landen bezocht: