Werk, Washington D.C., Richmond, Halloween - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van kimpjuh - WaarBenJij.nu Werk, Washington D.C., Richmond, Halloween - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van kimpjuh - WaarBenJij.nu

Werk, Washington D.C., Richmond, Halloween

Door: kim

Blijf op de hoogte en volg

04 November 2011 | Verenigde Staten, Pittsburgh

Hi,
Omdat iedereen schijnt te denken dat ik alleen maar feest vier en leuke dingen doe, start ik deze blog met hetgeen waarvoor ik naar de US ben gekomen. Mijn stage.

Ik werk vier dagen per week, van ongeveer half 9 tot half 6. Daarnaast ben ik een aantal keren naar verschillende network events geweest. Werken is dus wat ik hier toch echt nog steeds het meest doe. Ik houd me vooral bezig met het managen van ons sales systeem Pipelinedeals, het email marketing systeem Constant Contact, Google Adwords, Google Analytics en ik verzamel data door middel van enquetes met de software Survey Monkey.

Met ‘managen’ bedoel ik: deals toevoegen, editen, informatie veranderen en up to date houden, rapporten maken, doelgroepen analyseren, emails maken, email templates maken, keywords en ads maken en bijhouden, enquets maken, met suggesties en verbeteringen komen, etc. Vooral het analyseren van de rapporten (google en constant contact weten ALLES, wat je zoektermen zijn, wanneer je je email opent.. etc.) is erg leerzaam en interessant.

Verder doe ik nog wat kleinere opdrachten ernaast die per week verschillen. Ook onderhoud ik contant met een aantal klanten (die ik dus ook moet bellen. In het Engels ja..). Grotendeels vind ik mijn stage erg leerzaam, leuk en interessant. De ‘resource’ opdrachten die ik soms moet doen vind ik wat minder, maar (helaas) dat hoort er ook bij.

Zo. Nu jullie weten waar ik voornamelijk mijn week aan spendeer, laten we overschakelen to the (more) fun part. Ehhh.. drie weken geleden.. ging ik naar Washington D.C. en Richmond. Was uiteraard erg leuk! Heb al de monumenten enzo gezien, bustour gedaan, eekhoorntjes geaaid, naar het witte huis geweest, door downtown gelopen, etc. In Richmond (2 uur van DC) was het volkfestival. Bijna 30 graden halverwege oktober, soort Ierse volksmuziek, perfect gras. Heerlijk! Voor foto’s zie:
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.1489998586001.45290.1715093346&type=1&l=02b2a84594

Verder… de obscure games zijn naar binnen verplaats. We doen nu elke woensdag avond games in de pub, wat meestal erg gezellig is. Verder hebben nieuwe vrienden me meegenomen naar een Swing dance en blues dance party, en tot mijn grote verbazing vond ik het nog leuk ook! Dus nu ben ik van plan om op donderdagavond de gratis swing en blues danslessen te volgen. Een ander leuk event hier (ze hebben in Pittsburgh zoveel verschillende meetup groups voor allerlei dingen!) is de dinsdagavond dinner club. De ‘leider’ hiervan kookt elke dinsdag voor een groep van zo’n 25-35 mensen in haar huis. Echt heerlijk eten elke keer (oke ik ben 2x geweest, maar dat was dus heerlijk)! En het leukste is dat het nog gratis is ook (en dat je allemaal nieuwe mensen leert kennen). Een rijk echtpaar sponsort de ‘community dinners’. Kunnen wij ook niet zulke meetup groups in NL hebben??

Afgelopen weekend was het natuurlijk Halloween weekend! Echt leuk om dat mee te maken hier in de VS! Vrijdag en zaterdag had ik Halloween feesten bij de universiteit van Pittsburgh, dansfeest en huisparty, wat onder andere inhield: verkleden (opvallend veel Amerikaanse meiden gaan verkleed als ‘hoer’. Je kan grofweg kiezen uit grappig, schattig of hoerig costuum. En dat laaste is dan nogal hetzelfde), pumpkin carven (gezicht in maken), veel pumpkin (cookies, cupcakes, bread, candy, beer) voedsel, dansen, veel foto’s maken (met de Aziaten dan;)) , enz. Maandag (echt Halloween) ging ik naar Joan om snoep uit te geven aan de kids die langs de deuren kwamen, horror film te kijken (ja, echt waar, helemaal afgekeken!) en nog een pompoen uit te kerven. Van de kids gaat helaas alleen Kate nog langs de deuren ‘trick or treaten.’

Oh, afgelopen zaterdag heeft het hier trouwens voor het eerst geSNEEUWt!!!!! In OKTOBER! Urgh.. Maargoed, het is nu gelukkig weer ‘hersteld’ naar 15 graden. En zo te horen gaat Nederland een veel ergere winter tegemoet, whaha.

Voor foto’s (USA deel II) zie: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.1573488553198.48091.1715093346&type=1&l=6f5e476281

Komend weekend wil ik kruidnoten bakken! Paul heeft een roeiwedstrijd in Rochester, NY dus waarschijnlijk ga ik zaterdag en zondag daarheen mee (maar 4 uur rijden ;)) en verder zijn Paul en Kate ook nog jarig!
Groetjes en laat bij de reacties eens weten hoe het met jullie is!

  • 04 November 2011 - 10:59

    Vera:

    Leuk hoor allemaal!

    Enne het is hier momenteel toch nog echt 15 graden :)

  • 04 November 2011 - 12:16

    Sander:

    Hey, weer leuk verhaal. Het meeste hadden we natuurlijk al aan de foto's kunnen zien.

    Hoe het hier gaat: nu nog mooi weer hoor, dus niet de beloofde hongerwinter, maar ik hoorde voor komende weken al middagtemperaturen van rond de 5 graden. Hoop ergens wel op een leuk pak sneeuw, want heb wel zin om er veel foto's van te maken.
    Vanmorgen eerste toets gehad en wel goed gevoel over :) Nu nog leren voor volgende week vrijdag, helaas is wiskunde wat lastiger, maar komt goed.
    Heb mijn vakantie ook geboekt :) Dus ga ik zoals het idee was in de meivakantie naar IJsland =D.

    Verder niet veel te beleefd wat je nog niet wist.

    Groetjes en weer veel plezier dit weekend.

  • 05 November 2011 - 11:01

    Mam:

    fijn te lezen dat je toch ook wat van je werk leert.
    feliciteer de kids van ons allen.
    vandaag wordt het 17 graden hier , lijkt wel lente behalve dat de bladeren toch echt vallen.
    Heb een baan aangeboden gekregen op de NELSON mandelaschool dichter bij huis ( op zuid) weet nog niet wat ik ga doen.
    Voet nog steeds pijnlijk en in het gips.
    Woensdag tekenen geven aan SPON mensen, weer eens wat anders.
    groetjes mam

  • 07 November 2011 - 19:54

    Kelly:

    Hey Kim!

    Nog bedankt voor je felicitatie, leuk dat je er aan had gedacht ookal zit je zo ver weg ;)

    Maar wat een verhalen weer, klinkt wel erg leuk allemaal :) De danslessen, de etentjes, de feestjes etc. Je houdt jezelf wel druk bezig, goed om te horen!

    Hier gaat het allemaal zijn gangetje, we hadden afgelopen zaterdag de verjaardag van Danny en Reinier en dat was heel gezellig. Volgende week ga ik met Nynke en Amber naar de Twilight marathon (!) :D Leuk he?! Vier films achter elkaar, 11 uur lang (al hebben we gelukkig wel pauzes) Ben benieuwd! Ga jij naar Twilight in Amerika? Anders blijf je wel erg achter he :P

    Verder ben ik nog steeds bezig met solliciteren, wil nog niet echt lukken allemaal om een baan te vinden maar ik blijf volhouden :)

    Nou have fun en ik zie je volgende verhaal wel weer verschijnen ;)

    xxxx

  • 08 November 2011 - 19:48

    Kim:

    @Vera: hier nu 19! (maar vrijdag gaat het wss sneeuwen :|)
    @Sander: IJsland! super leuk!
    @mam: een andere baan? zozo, al besloten? Hoezo geef je tekenen aan de SPON mensen? Wel leuk!
    @Kel: tuurlijk denk ik aan je!! :D
    Ohh de maraton! Superleuk!!! ik ga wss naar de premiere volgende week, de 17e! moet nog ff kaartje vinden :D Werk je nu bij de Jumbo totdat je een 'echte' baan vind? Succes ermee iig!!


  • 29 November 2011 - 21:00

    Cora:

    Ha Kim,
    al een paar keer gekeken of er een volgend verslag is. Maar helaas... heb je het te druk met alle uitstapjes en Amerikaanse feesten? Of neemt je werk zoveel tijd in beslag?????
    Wij zijn natuurlijk helemaal in de ban van Sinterklaas. Lekkere chocoladeletters, kruidnoten, e.d Cadeautjes kopen, voorpret... Tja, dat ga je allemaal missen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Pittsburgh

Stage in Pittsburgh, PA

Recente Reisverslagen:

07 Januari 2012

Kerstvakantie

04 December 2011

Rochester, Light Up Night, NYC, Sinterklaas

04 November 2011

Werk, Washington D.C., Richmond, Halloween

11 Oktober 2011

Eerste twee weken in pittsburgh

26 September 2011

My new home

Actief sinds 02 Aug. 2011
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 26091

Voorgaande reizen:

28 September 2012 - 19 Januari 2013

Onderzoek en vrijwilligerswerk in Bangladesh

15 Augustus 2011 - 29 Januari 2012

Stage in Pittsburgh, PA

Landen bezocht: