Eerste twee weken in pittsburgh - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van kimpjuh - WaarBenJij.nu Eerste twee weken in pittsburgh - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van kimpjuh - WaarBenJij.nu

Eerste twee weken in pittsburgh

Door: kim

Blijf op de hoogte en volg

11 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Pittsburgh

Zo. Ik woon alweer meer dan twee weken in Pittsburgh. Ik heb zoveel gedaan, ik weet niet precies waar ik moet beginnen…

De eerste week ben ik nog een paar keer verdwaald (maar niet zo erg als de eerste keer hor) en ik heb ondertussen mijn vaste route naar werk gevonden. Als ik naar mijn werk fiets, ga ik het laatste stuk door de cemetery, een begraafplaats wat eigenlijk een groot park met stenen is (serieus, mensen laten er hun hond uit, wandelen, spelen en hardlopen er!). De cemetery is midden in de stad, maar bevat veel wilde dieren :D Elke keer stop ik om een foto proberen te maken van de dassen (denk ik, lijken ook wel op bevers), herten, eekhoorns, valken en vossen die ik er zie. Zo leuk! De weg naar werk is het heuvel af, door de Cemetery, maar van werk naar huis..pfft..

Pittsburgh bevat 7 Universiteiten, maar omdat ik daar helaas niet heen ga, heb ik me aangemeld bij allerlei organisaties om toch ook andere studenten te kunnen ontmoeten. Global Pittsburgh is een organisatie die activiteiten organiseert voor exchange students. Zo ging ik vrijdag 30 september naar de Gallery Crawl. Met een groep internationale studenten (vooral Chinezen en Koreanen) gingen we van galerie naar galerie om kunst te zien en lekker te eten (oke, ik heb meer gegeten en geklets dan kunst bekeken..;)). Eens per kwartaal zijn alle art galerijen gratis en kan je overal in. Het was erg leuk, en met een aantal van de studenten ga ik waarschijnlijk in het Thanksgiving weekend naar NEW YORK :D :D :D. OH YEH :D. Verder hebben ze ook elke maand een network avond, waar ik afgelopen donderdagavond heen ben geweest. En vervolgens naar een theater voorstelling, Electra, waar ik gratis kaartjes voor had via Global Pittsburgh (maar het toneelstuk was niet zo geweldig).

Mijn eerste weekend in Pittsburgh (na de gallery crawl) was erg regenachtig en koud (10 graden!). Echter had ik me ook aangemeld voor de ulitmate frisbee meetup Group (meetup.com), die die zaterdag een meet up hadden om frisbee te spelen. Frisbee spelen als een echte sport (met wedstrijd) leek me erg gaaf, dus ging ik erheen. Het was erg leuk om te doen, maar zo koud en veel regen… iedereen was aan het eind van de game veranderd in een groot moddermoster, haha. Gelukkig gingen we daarna naar een restaurant om op te warmen (ze lieten ons nog binnen ook! :O).

De zondag spendeerde ik de dag bij Joan en Jeff, American Football kijken (ik ben een echte Steelers fan geworden, ojeee..:P).

Met mijn huisgenootjes heb ik ook nog een aantal keer samen gegeten. Ze waarderen mijn kookkunsten hier erg, haha :D Helaas hebben ze het wel heel erg druk met studies. Op werk gaat alles ook nog steeds er goed! Ik ben mee geweest naar een network event, ‘Green Drinks’. Was leuk om te zien hoe dat gaat en om met iedereen te praten en business cards uit te delen (al heb ik helaas niet mijn eigen visitekaartjes, deel die van mn baas uit, waarbij ik mijn naam erop schrijf, hehe).

Afgelopen weekend was het weer plotseling 180 graden gedraaid! Zon, warmte, wel 28 graden, in oktober, heerlijk! Ik had me ook aangemeld bij couchsurfing.com (ja, ik ben bang dat ik te weinig te doen heb dus overlaad mezelf met een overload aan mogelijke activiteiten), zie verhaal in Toronto van de language meeting (wat ze hier helaas niet hebben). Afgelopen weekend was de Pittsburgh Couch Crash! (even in het kort: couchsurfing.com is een website waar mensen over de hele wereld zich kunnen aanmelden en als ze reizen bij elkaar op de ‘couch’ kunnen ‘crashen’. Oma’s, mam, wees gerust, het heeft een heel systeem met wie je kan vertrouwen en wie mogelijk niet. De couchsurfers in verschillende plaatsen organiseren ook evenementen met elkaar (zoals een Potluck) en eens per jaar doen sommige plaatsen een Couch Crash. Dit is een weekend vol met activiteiten waar veel couchsurfers op af komen. Te vergelijken met jeugdkamp.) Het was zo geweldig! Er waren veel activiteiten waar ik uit kon kiezen. Vrijdagmiddag besloot ik de Stairs Tour te doen, in de Southside of Pittsburgh, waar heel veel trappen zijn. Hier ontmoette ik de eerste paar couchsurfers, waarmee ik zo’n 1000 trappen heb beklommen (mooi uitzicht over pittsburgh!). Vrijdagavond was er het introductiefeest, bij een couchsurfer thuis. Ik heb denk ik wel 30 verschillende mensen ontmoet uit Denemarken, Frankrijk, Duitsland, Pakistan, België, maar vooral uit verschillende plaatsen in Amerika! Zaterdagmiddag verzamelden we bij een grasveld, waar we eerst een aantal leuke spellen deden om vervolgens te kunnen kiezen uit verschillende activiteiten. Ik ging mee met de Bike tour, waarbij we oa aan de rand van Pittsburgh fietste, door het bos (wat zo dicht naast de stad is!) en onder de bruggen door naar het centrum. Hier gingen Lyndsey (studente in Pittsburgh) en ik door naar het Zombie Festival. We hadden ons uiteraard verkleed (lees: onszelf besmeurd met nepbloed) als zombies, maar toen we in het centrum aankwamen bleken we nogal underdressed. De meeste zombies die er waren leken net echt! Er was oa een zombie spongebob en zombie Jack Sparrow, haha. Pittsburgh probeerde het record van meeste zombies te verbreken (Buffelo had het eerst) en ik geloof dat het hun gelukt is. Later op de avond deed ik nog mee met een Obscure game ‘the signal’. Een soort lasertag buiten in de stad, supergaaf. Vervolgens gingen we naar een Bonfire! Aan het water, verstopt achter de struiken, was een soort mini-eiland waar we een kampvuur hadden gemaakt. Dit vond ik echt het leukste van het hele weekend. Kletsen bij het kampvuur met mensen van over de hele wereld met uitzicht over de rivier en alle lichtjes van Pittsburgh. <3

Zondag was er nog een Potluck brunch, met ontzettend veel en heerlijk eten (bananenbrood, chocolade pancakes, muffins… all selfmade) en heb ik meegedaan aan Circle Rules Football. Een zelfverzonnen ‘Obscure game’. Een spel waarbij het ene team met een yogabal moet proberen te scoren in het doel en het andere team aan de andere kant van het doel. De twee goalies moeten met elkaar worstelen in het doel, supergrappig en leuk spel! Ze spelen dit hier echt als een sport onder de naam ‘obscure games.’ Iets waar ik misschien aan mee ga doen hier (als tijdelijke vervanging voor korfbal). ’S Avonds was de laatste activiteit, een guerilla drive-in. In de stad werd op een gebouw een film geprojecteerd met geluid wat uit de auto kwam. Al met al een superweekend dus!

Volgende week ga ik een paar mensen die ik afgelopen weekend heb ontmoet opzoeken in Washington D.C. en gaan we vervolgens naar de Richmond Couch Crash! :D

Voor foto’s zie: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.1489998586001.45290.1715093346&type=1&l=02b2a84594


  • 12 Oktober 2011 - 08:59

    Michel:

    Hey Kim,

    zo te horen heb je het aardig naar je zin daar? En New York, Washington en Richmond er ook nog even achteraan, dat betekend vast dat de zaken op je werk goed draaien :P

    Zorg je er wel voor dat je dat Circle Rules Football niet te leuk gaat vinden, we willen je straks wel weer terug op de korfbal hoor...

    Veel plezier met alle dingen die je de komende tijd gaat doen!

    Groetjes,

    Michel

    P.S. De foto's zijn ook erg leuk!


  • 12 Oktober 2011 - 10:26

    Lotte:

    Hey,
    Wat een verhalen zeg! volgens mij verveel jij je echt niet daar! super gaaf! Het leven in Amerika bevalt je dus? :D Heb je trouwens nog een adres? als we bijvoorbeeld iets willen sturen?
    xxxx

  • 12 Oktober 2011 - 13:14

    Vera:

    Hahaha ik ging Circle Rules Football op youtube opzoeken! Een soort combinatie van volleybal, voetbal en basketbal! Grappig!

  • 13 Oktober 2011 - 02:35

    Kim:

    @mich: haha, ik werk nog steeds gewoon 4 dagen per week hor! alleen deze week een dag vrij genomen morgen voor D.C., maar werk dan volgende week vrijdag om dat in te halen. Met thanksgiving zijn er 2 vrije dagen, dus kan ik een lang weekend weg :) En uiteraard kom ik weer terug bij korfbal ;) (tenminste...als jullie eens wat winnen he :P haha)

    @Lotte: uiteraard!!! :D mijn adres is: wilkins ave 6629, Pittsburgh 15217, PA, USA en bevalt prima ja :)

    @Vera: jaaaah, en het is ook super leuk :D

  • 13 Oktober 2011 - 12:31

    Sander:

    Jemig wat een verhaal. En leuk dat je zoveel dingen naast je stage kan doen. En dat huis waar je nu in woont in zo te zien ook niet verkeerd.
    En bedankt voor het adres, nu kunnen we met zijn allen pepernoten, kruidnoten, chocoladeletters en paaseitjes opsturen ;).

  • 14 Oktober 2011 - 10:33

    Mam:

    Hi Kim,

    Wat heb je veel gave dingen gedaan zeg!
    Super leuk voor je.Dan ids het hier maar een saaie boel.
    Pakketjes zijn opgestuurd. versturen was duurder dan de inhoud. Ik hoop dat alles toch goed aankomt.

  • 15 Oktober 2011 - 17:40

    Nynke:

    Heey Kim!

    ik geloof dat ik al ongelooflijk lang niets van me heb laten horen, maar ik zal het nu goed maken..

    Het klinkt allemaal echt super wat je mee maakt! Volgens mij is het meer één grote actieve vakantie dan dat je bezig bent met werken :p
    En ik moet ook zeggen dat alles wat je mee maakt volgens mij alleen jou kan overkomen...

    Verjaardag van kelly, slien en mij is a.s. zaterdag (de 22ste dus), mss dat we nog kunnen skypen met de groep? dan kan ik de laptop aansluiten op de tv

    ben inmiddels aan mn 9 maanden stage begonnen (en heb dus mn diploma gehaald! ) bij dezelfde begeleider als vorig jaar en het zijn lange dagen maar jou reisverslagen maken een hoop goed tijdens de pauze :)

    veel succes en plezier de komende tijd!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Pittsburgh

Stage in Pittsburgh, PA

Recente Reisverslagen:

07 Januari 2012

Kerstvakantie

04 December 2011

Rochester, Light Up Night, NYC, Sinterklaas

04 November 2011

Werk, Washington D.C., Richmond, Halloween

11 Oktober 2011

Eerste twee weken in pittsburgh

26 September 2011

My new home

Actief sinds 02 Aug. 2011
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 26104

Voorgaande reizen:

28 September 2012 - 19 Januari 2013

Onderzoek en vrijwilligerswerk in Bangladesh

15 Augustus 2011 - 29 Januari 2012

Stage in Pittsburgh, PA

Landen bezocht: