Rochester, Light Up Night, NYC, Sinterklaas - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van kimpjuh - WaarBenJij.nu Rochester, Light Up Night, NYC, Sinterklaas - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van kimpjuh - WaarBenJij.nu

Rochester, Light Up Night, NYC, Sinterklaas

Door: kim

Blijf op de hoogte en volg

04 December 2011 | Verenigde Staten, Pittsburgh

Alweer een maand geleden sinds mijn laatste verslag! In de tussentijd veel gedaan.

Waar zou ik beginnen.. Na het Halloween weekend ging ik met Ann, Paul en Joan naar Rochester, NY. Was erg mooi weekend met veel zon. We verbleven in een hotel met zwembad (altijd belangrijk) en hebben de roeiwedstrijden gekeken, Rochester gezien en gewandeld door de herstbladeren.

Het weekend erna ook weer leuke dingen gedaan. Onder andere een feest op het dak van een oud hotel, waarvanaf je over heel Pittsburgh kon kijken. Een Duitse Kerstmarkt, echt hilarisch.. Amerikanen die verkleed gaan als duitsers... Zondag deed ik weer circle rule football, laaste keer helaas voor dit jaar.

Het weekend van 19 november was er de Light Up Night in Pittsburgh. De start van het Hollyday season. Overal lichtjes, in het midden van de stad een mega kerstboom en schaatsbaan en 's avonds vuurwerk over het water.

De week erna ging ik naar NYC! Dinsdagavond ging ik weg met de bus en zondagochtend kwam ik weer terug. Ik vierde echt Amerikaans Thanksgiving in NY, zag de Macy's parade (veel super grote ballonnen en meer op Thanksgiving day) liep de meeste (gratis) toeristische attracties af (gratis veerboot naar Staten Island, rondlopen op Times Square, in de M&M's store, gratis museum of modern art of vrijdag, top of the rock (uitzicht over heel NY)) en ging Black Friday Shopping (dag na Thanksgiving waarop alles in sale gaat) om 12 uur 's nachts tot 8 uur 's ochtends. Het was geweldig!

voor foto's zie: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.1647301678480.49858.1715093346&type=1&l=97c1a01b71

Gisteren ben ik gaan Speed Flying (google het voor wat het is), waar een vriend van mij les in geeft. Was erg leuk! En niet gevaarlijk hor. Was voor slechts 5 sec in de lucht. Maar je kan er super gave dingen mee doen, als je het eenmaal goed kan.

Dit weekend is uiteraard Sinterklaas weekend. Net pepernoten gebakken en gaan zo een sinterklaas spel spelen met Joan, Jeff en de kids. :D

voor meer foto's zie: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.1573488553198.48091.1715093346&type=1&l=6f5e476281

Hoe gaat het daar met iedereen?

Groetjes!

  • 06 December 2011 - 21:07

    Cora:

    Volgens mij is NY behoorlijk 'overwhelming': al die gebouwen, auto's , kleuren, reclames...
    Veel ingeslagen tijdens Black Friday?

    We hadden een gezellige sint, zoals je waarschijnlijk al hebt meegekregen.

    Langzaam klaar maken voor het volgende feest. De adventsster hangt al.

  • 10 December 2011 - 12:53

    Michel:

    Hey Kim,

    leuke verhalen en foto's weer!

    Met mij gaat alles goed. Afgelopen studieblok allebei m'n vakken (net) gehaald, dus dat gaat allemaal prima...

    Komende week ga ik met m'n ouders, broer en oma een weekje naar Zwitserland. Ik hoop dat er al wat sneeuw ligt. Aan de temperaturen te zien gaan er daar ook nog wel weer 'leuke' hoeveelheden sneeuw vallen?

    Alvast een hele fijne kerst en new year's eve gewenst!

    P.S. Nu ben je in ieder geval niet meer de enige die het kerstgala moet missen ;)

  • 22 December 2011 - 19:21

    Sander:

    Hey,

    al tijdje geleden dit verslag, maar had zelf niet zoveel te melden :p. Eindelijk vakantie hier, maar oh oh oh wat een drukte op mijn werk. Niet normaal die stress weer waarmee mensen met duizenden tegelijk door de winkels struinen. En leidinggevenden die me van hot naar her sturen.

    Nog steeds geen zaalwedstrijd gewonnen hoor :(. Heb wel mijn JWL-diploma gehaald met maar één foutje dus mag nu officieel onze teammverplichtingen fluiten. Kerstgala was ook een succes, en zelfs Michel-proof, want de rookmachine hing nu bij het plafond XD.

    Fijne kerstdagen alvast, maar volgens mij gaat dat wel lukken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Pittsburgh

Stage in Pittsburgh, PA

Recente Reisverslagen:

07 Januari 2012

Kerstvakantie

04 December 2011

Rochester, Light Up Night, NYC, Sinterklaas

04 November 2011

Werk, Washington D.C., Richmond, Halloween

11 Oktober 2011

Eerste twee weken in pittsburgh

26 September 2011

My new home

Actief sinds 02 Aug. 2011
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 26102

Voorgaande reizen:

28 September 2012 - 19 Januari 2013

Onderzoek en vrijwilligerswerk in Bangladesh

15 Augustus 2011 - 29 Januari 2012

Stage in Pittsburgh, PA

Landen bezocht: