Kerstvakantie - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van kimpjuh - WaarBenJij.nu Kerstvakantie - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van kimpjuh - WaarBenJij.nu

Kerstvakantie

Door: kim

Blijf op de hoogte en volg

07 Januari 2012 | Verenigde Staten, Pittsburgh

Hi!

Ten eerste allemaal een gelukkig, mooi, geweldig, spannend en avontuurlijk nieuw jaar toegewenst!

Ik hoop dat iedereen fijne vakantiedagen heeft gehad.

Mijn vakantie startte vrijdag de 23e.
Kerst vierde ik bij Joan en Jeff. Een echte Amerikaanse kerst! De dag voor kerst maakte Jeff ‘7 fisish’, zeven vis schotels die we de hele dag door aten. ’S Avonds op kerstavond gingen we naar de kerk. We waren te laat voor de kerstdienst van hun gewoonlijke kerk, dus gingen we naar een andere. Het was een.. bijzondere kerstdienst. Hele grote zaal, drie grote schermen en grote stoelen.. net een bioscoop! Toen de dienst begon kwamen er een stuk of vijf muzikanten met elektrische gitaren op het ‘podium’, drumstel erbij en de ‘christian rock music’ begon. Supergrappig. Er kwam ook nog eens een elf voorbij, was er tussendoor een reclame op de schermen, de zaal stond vol met kerstbomen en de dienst eindigde met candellights up in the air.. Oh ja, en het leukste was dat ze tijdens de dienst zeiden dat men op moest passen de kerstgedachte niet te vergeten in alle kerstdrukte. Tja..haha!

Die avond nog meegeholpen met alle kerstcadeautjes voor de kids inpakken. De kerstman had een hele hoop gekocht. De volgende ochtend alles onder de kerstboom. Superveel! Zelf ook nog wat leuke dingen gekregen! :) Verder de hele dag door kerstkoekjes gegeten en een heerlijke kerstmaaltijd.

Maandagavond (2e kerstdag voor jullie) vertrok ik naar Toronto. Mijn ouders, Vera en Stijn waren ondertussen aangekomen daar.

Dinsdagochtend vroeg kwam ik aan en hebben we met de familie een dag in Toronto gespendeerd. Was leuk iedereen weer terug te zien! Helaas was het in Toronto wel ontzettend slecht weer. We wilden in de CN tower gaan, maar de mist boven ons was zo dicht dat de Tower niet eens te zien was! De dag erna met z’n allen terug naar Pittsburgh met een stop bij de Niagara Falls. Nog anderhalf uur gespendeerd bij de douane, omdat sommige mensen geen Amerikaanse stempel hadden. Great. Ook nog eens onze mandarijntjes ingenomen! Die mochten we niet van Canada meenemen naar Amerika.. haha!

Vervolgens wat dagen bij Joan en Jeff gebleven met z’n allen. Pittsburgh bezocht, schaatsen, gebruik gemaakt van de geweldige thuis bioscoop en pooltafel die Joan en Jeff hebben. Oh, en ik heb nog nieuw jaar gevierd in Pittsburgh met vrienden. New Years Eve is niet zo groot als in Nederland. Geen eigen vuurwerk enzo. Er waren wel leuke optredens en wat vuurwerk in de stad waar ik heen ben geweest! :)

En daarna.. naar Seven Springs! Een ski gebied waar mijn ouders voor paar dagen een huisje hebben gehuurd. Voor het eerst skiën!! Was ontzettend leuk!

We hadden de eerste dag maar een les genomen. Een uur en drie kwartier. Niet echt veel geleerd helaas. De les was erg makkelijk.. dus na heel wat rondjes op ‘the magic carpet’ dachten Stijn, mijn vader en ik dat we wel de lift opkonden en van de makkelijkste baan af konden gaan. Het sneeuwde ontzettend hard, we hadden geen idee waar we vanaf skieden (geen skibril) en gingen totaal ongecontroleerd superhard van die baan af (in onze les hadden we namelijk niet echt geleerd hoe anders te doen). Doodeng! De tweede keer was nog steeds doodeng. De derde keer was het doodeng en ook wel gaaf.

De tweede dag dat we gingen skiën namen we les nummer 2 en hier leerden we dat we bochtjes makend de baan af moesten gaan. Oh. Dat was dus veel meer gecontroleerd en we gingen niet meer als een gek die baan af. Verder sneeuwde het ook niet meer keihard, dus konden we ook nog eens zien waar we heen gingen! Veel leuker ook!

Tussendoor moest ik nog terug naar Pittsburgh voor ’t werk en gingen we nog naar Falling Water, een beroemd gebouw midden in de natuur naast een waterval. Helaas was het gebouw zelf wel dicht, maar we konden het nog altijd van de buitenkant bekijken. Oh, en ook nog snow tubing! Erg leuk!

Vrijdagochtend gingen mijn ouders na twee weken weer terug naar Toronto, om zaterdag weer terug te vliegen.
Ik heb nu nog twee weken stage te gaan. Erg druk! Alle opdrachten afronden, mijn kamer overdragen, een nieuwe kamer in Breda regelen, zien wat ik wil doen met de week vrij die ik heb voordat ik terugvlieg vanuit NYC!

Waarschijnlijk wordt het een weekje zon in Miami voordat ik weer terugvlieg naar het koude Nederland ;)

Trouwens.. in Pittsburgh was vandaag opeens alle sneeuw weg en het bijna 15 graden! Vreemd.. maar wel lekker ;)

oh en voor fotos zie:
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.1723466742559.51230.1715093346&type=1&l=ab27e819e3


  • 07 Januari 2012 - 23:11

    Vera:

    CSI Miami tour ^^

  • 08 Januari 2012 - 20:15

    Cora:

    Ha Kim
    Jij natuurlijk ook een fantastisch 2012 toegewenst. Succes met alles wat je nog moet / mag doen daar in de USA.
    Ik dacht trouwens dat we in NL grote temperatuurschommelingen hadden, maar het is niets vergeleken Amerika. Tja, alles is daar groter, ( Ook de staatsschuld , toch???) Oom Jan heeft vanochtend je ouders nog even gezien op het station. Gelukkig konden ze snel hun bed in...
    Groet.

  • 09 Januari 2012 - 19:25

    Kelly:

    Hey Kim!
    Jij ook de beste wensen voor 2012!! ;)
    Klinkt weer erg leuk allemaal, was natuurlijk ook alweer heel lang geleden dat je je ouders, Vera en Stijn had gezien! En jij hebt daar tenminste sneeuw, heb hier nog geen sneeuwvlok kunnen ontdekken..

    Ik heb trouwens pasgeleden je kaart ontvangen!! echt super leuk ;) Was het helemaal vergeten te zeggen met al die feestdagen enzo :P

    De hoeveelste kom je ook alweer terug in NL? Lijkt me echt leuk om weer lekker ouderwets bij te kunnen kletsen!!

    xxx

  • 11 Januari 2012 - 02:11

    Kim:

    ik kom de 30e aan in Brussel!!!
    en moet dan gelijk beginnen met school... -.-

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Pittsburgh

Stage in Pittsburgh, PA

Recente Reisverslagen:

07 Januari 2012

Kerstvakantie

04 December 2011

Rochester, Light Up Night, NYC, Sinterklaas

04 November 2011

Werk, Washington D.C., Richmond, Halloween

11 Oktober 2011

Eerste twee weken in pittsburgh

26 September 2011

My new home

Actief sinds 02 Aug. 2011
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 26103

Voorgaande reizen:

28 September 2012 - 19 Januari 2013

Onderzoek en vrijwilligerswerk in Bangladesh

15 Augustus 2011 - 29 Januari 2012

Stage in Pittsburgh, PA

Landen bezocht: