Eerste week in Pittsburgh/Mars - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van kimpjuh - WaarBenJij.nu Eerste week in Pittsburgh/Mars - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van kimpjuh - WaarBenJij.nu

Eerste week in Pittsburgh/Mars

Door: kim

Blijf op de hoogte en volg

03 September 2011 | Verenigde Staten, Pittsburgh

Hallo allemaal! :)

De afgelopen week was erg leuk en druk. Het weekend spendeerde we bij de ouders van Joan. Na een 5 uur durende autorit (met 7 mensen en 2 honden in de auto..xD) kwamen we aan in Maryland. Er zou een hurricane langskomen, dus we moesten binnenblijven. Niet zo erg, want ze hebben een mega huis met oa een pooltafel erin :D
Zaterdag zou de hurricane langskomen, en eigenlijk waren we nogal teleurgesteld. Er was geen storm, hagel of zelf maar harde regen! Niets spannends dus.

Echter, toen ik zondag opstond bleek de stroom te zijn uitgevallen en het water het niet meer te doen. De hurricane was midden in de nacht langsgekomen (en ik had er niets van gemerkt :( ) en een boom was voor het huis neergevallen vlak naast de auto van joan en jeff! In de buurt waren ook meerdere bomen omgevallen, waaronder tegen de electriciteitsdraden, waardoor de stroom overal uitviel. Joan, Jeff en Joan's vader besloten de boom om te zagen. Hij was gedeeltelijk omgevallen en zou instabiel blijven als hij niet weggehaald zou worden. Touwen werden om de boom gespannen en met behulp van een tractor/grasmachine iets en een kettingzaag werd de boom omvergehaald. Erg leuk om een keer mee te maken, want Amerikanen doen dit een stuk vaker.

Maandag startte mijn eerste werkdag bij Greener Expressions. Het bedrijf heeft een platform bedacht, greenerpittsburgh.com, voor groene bedrijven en nonprofits. Deze kunnen hierop promoten wat ze voor 'groens' doen en hoe ze hun bedrijf groener gaan maken. Het is ook een online community voor de inwoners in Pittsburgh. Deze kunnen de bedrijven reviewen en vragen stellen. De launch van de website vind plaats op 15 september, dus daar hebben we het nu erg druk mee.

Mijn eerste werkdagen vond ik erg meevallen. Ik heb erg leuke collega's en kan zelf bepalen wat ik wil doen (tot op zekere hoogte.. ze hebben meestal een aantal opdrachten voor me en ik kan kiezen of ik die wil doen of niet), vergaderingen met verschillende freelachers/proffesionals/bedrijven waar ze mee samenwerken bijwonen en (het mooiste) m'n eigen werktijden bepalen. Ik werk nu 4 dagen per week van ongeveer half 9/9 uur tot 5 uur/half 6. Met verschillende evenementen die komen erbij kom ik aan gemiddeld 36 uur per week. Hierdoor heb ik elke vrijdag vrij en dus lange weekenden om leuke dingen te doen :D

Ik heb ondertussen ook een studentenkamer gevonden, vanaf eind september. Tot die tijd blijf ik nog bij Joan en Jeff.

Gisteren (Vrijdag) zijn we (Joan, ik en alle kids) naar het centrum van Pittsburgh geweest en over het zogenoemde 'stripdistrict' gelopen (nee, het is niet wat je denkt dat het is, het zijn allemaal winkeltjes die hun (zelfgemaakte) etenswaren verkopen en football shops). In Pitt zijn niet veel dikke mensen, ik heb er amper gezien. -vooroordeel!-
Mensen lopen wel erg veel in sportkleding (de meeste zijn totaal niet modebewust hier..)of met shirts van de Pittsburgh Steelers (American football team) en Pens (ijshochey, the penquins). Sport is een erg hot item hier. In elke bar, restaurant of cafe is de sportzender aan. Football, ijshochey, basketbal en la crose is hier erg populair. Geen normale voetbal dus (jeeh :P), dat zenden ze veel minder uit. Ook veel kids in highschool zitten op sporten. Paul doet roeien (5x per week voor 2,5 uur!), Ann doet (field)hockey, Mike doet lacrose en Kate doet 'gewoon' voetbal. Als Amerikanen hier sporten doen ze het ook veel..

Dagje Pittsburgh was erg leuk. Het was ontzettend heet, dus alle kids renden de fontein (midden in de stad) in en sleurde mij er uiteindelijk ook in...(ik voelde me weer 10 jaar jonger xD maar het was wel ontzettend leuk.. haha) doorweekt als we waren liepen we een rondje door Pitt en kochten we wat dingen op het stripdistrict. Een van de shops was een viswinkel.. waar ze gezellig lieten zien hoe een vis uitgehold werd en waar je een kreeft vast mocht houden (nee dankje!). Gelukkig pakte Mike de kreeft vast die de man aan mij wilde geven..brr

Vandaag hebben we in de tuin de honden gewassen. Resultaat: 3 doorweekte, onder de modder en hondenshampoo zittende kids die mij willen knuffelen (neeeeee), een hond die half doorweekt, half schoon is en als een gek door heel de tuin heen rent en een ander hond die schoon was en in de modder loopt te graven. haha.

Zo. dat was het wel zo'n beetje denk ik. Vanavond gaan we naar de Steelers game! De eerste wedstrijd van het American Football seizoen! jeeeh :P



  • 03 September 2011 - 19:16

    Matthijs:

    Gefeliciteerd met je kamer :-) Dat eigen werktijden indelen is echt geweldig. Klinkt super aantrekkelijk na de eerste week lang om 6:30 opgestaan te hebben :P veel plezier bij de football.

  • 05 September 2011 - 19:35

    Sander Koole:

    Zag dat ze hebben gewonnen met 35-14? Leuk dat je een kamer hebt, hopelijk lekker dichtbij stad en stage. Hoop dat je lange weekend leuk was. Succes met week 2.

  • 08 September 2011 - 18:46

    Michel:

    Het klinkt voorlopig allemaal heel erg leuk, misschien moet ik maar eens uit gaan zoeken of ik ook niet zoiets kan doen... En is er tenminste nog één vooroordeel waar, dat ze totaal niet modebewust zijn :p
    Veel plezier en succes nog de komende tijd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Pittsburgh

Stage in Pittsburgh, PA

Recente Reisverslagen:

07 Januari 2012

Kerstvakantie

04 December 2011

Rochester, Light Up Night, NYC, Sinterklaas

04 November 2011

Werk, Washington D.C., Richmond, Halloween

11 Oktober 2011

Eerste twee weken in pittsburgh

26 September 2011

My new home

Actief sinds 02 Aug. 2011
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 26076

Voorgaande reizen:

28 September 2012 - 19 Januari 2013

Onderzoek en vrijwilligerswerk in Bangladesh

15 Augustus 2011 - 29 Januari 2012

Stage in Pittsburgh, PA

Landen bezocht: