Free walking tour & new friends - Reisverslag uit Toronto, Canada van kimpjuh - WaarBenJij.nu Free walking tour & new friends - Reisverslag uit Toronto, Canada van kimpjuh - WaarBenJij.nu

Free walking tour & new friends

Door: kim

Blijf op de hoogte en volg

17 Augustus 2011 | Canada, Toronto

Dinsdag 16 Augustus werd ik al om 7 uur 's ochtends wakker! WAUW. Het kon komen door de jetlag (in NL was het dan zo'n 12 uur, dus normale tijd om wakker te worden in de vakantie) en waarschijnlijk ook door het licht wat hier in 'mijn' kamertje schijnt (er zijn geen gordijnen :P.

In ieder geval stond ik een half uurtje later op en besloot Toronto te gaan verkennen. Rene en Sandra moeten overigens doordeweeks veel werken, dus dan deel ik fijn mijn eigen tijd in :) Komend weekend gaan we gezamenlijk naar een concert en camperen bij zo'n park. :D

In ieder geval. Dinsdagochtend stond ik dus rond een uur of 10 in het centrum van Toronto! De metro is hier ook heel simpel. Je hebt twee soorten,naar noord/zuid of naar oost/west en dan kan je nog heen of terug. Ik stond zowaar in een keer bij de goede metrohalte. Op weg naar het touristenbureau kwam ik een stand tegen die 'Free walking tours' aanboden, dus natuurlijk (FREE!) heb ik die gedaan. Er waren maar 4 mensen. Ik, een stel uit Chicago en de gids, een studente HRM uit Toronto.

De tour was echt leuk om te doen! Voornamelijk omdat de mensen waarmee ik liep ook erg aardig waren en erg geïnteresseerd waren in een student from Europe. We zijn langs een aantal bekende gebouwen in het centrum gelopen (zie foto's op FB) en rond een uur of half 1 kwamen we aan bij een plein waar iedereen gratis een vega hamburger kreeg met salade en drinken. Nadat wij door de uitgang naar binnen waren gegaan (op het plein was een soort uit en ingang..) en die burgers ons zomaar werden aangereikt en wij deze op een bankje gingen opeten kwamen we erachter dat bij de ingang wel een hele rij mensen stond. Bleek dat die gratis lunch werd aangeboden door een bedrijf en dus eigenlijk niet voor ons bedoeld was.. oeps ;) achja, we hadden het nu toch al gratis gekregen.

Na de walking tour ben ik nog langs wat winkels gelopen. Ze hebben hier namelijk een forever 21(!!) en een topshop(!!) en drugstores met allemaal producten die wij niet hebben en ook heel veel aparte eetdingen (greensmoothies! véél verschillende muffins, brownies, caramel appels..) en overal starbuckes.

Vervolgens ben ik ook nog even naar Chinatown geweest, wat ook erg leuk was om doorheen te lopen.

Toen ik terugkwam bij Rene en Sandra thuis zijn we nog langs een soort organic slager geweest (waar ze gratis bier aanboden..) en hebben we vervolgens erg lekker gegeten op het dakterras.

Half 8 moest ik alleen alweer weg, naar een language meeting waar ik over had gelezen op couchsurfing.com. Boven een cafe/bar was er een zaaltje waar mensen uit allemaal verschillende landen, meestal exchange students, elkaar ontmoetten om verschillende talen met elkaar te leren. Zo kwam er bijvoorbeeld iemand uit Colombia die hier studeert aan zo'n taalschool om in het Engels te praten tegen een Canadese studente die tegen haar Spaans terug praatte om die taal te leren. Ik heb er verschillende mensen gesproken uit China, Zuid-Korea, Colombia en Peru die allemaal Engels wilde leren. Het was echt ontzettend leuk! Het hoofd doel is wel om een andere taal te leren, maar misschien ga ik morgen wel met het Zuid-Koreaanse meisje picknicken en fietsen op Toronto Island :)

Rond half 12 vertrok ik uiteindelijk doodmoe naar Rene's en Sandra's huis toe. Het was een erg leuke, maar ook ontzettend lange dag met veel nieuwe indrukken. De volgende dag heb ik het wat rustiger aan gedaan ;)

Al met al bevalt het me hier dus erg goed! Canadezen zijn ook erg aardige mensen, omdat:
- ze free walking tours en free lunches aanbieden
- er 4 keer aan me is gevraagd of ik hulp nodig had toen ik op mijn touristenkaart aan het zoeken was waar ik me bevond
- nog niemand heeft gezegd bij het noemen van mijn leeftijd: 'goh, ik had je jonger geschat' (wat normaal 9 van de 10 keer gebeurd als ik nieuwe mensen ontmoet)
- Ze met me meelopen naar het metrostation
- Ze een groot bakje blueberries verkopen voor 1 dollar :D



  • 17 Augustus 2011 - 19:03

    Pauline:

    Dat klinkt als een paradijs op aarde, haha! Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt en dat je al wat leuke mensen hebt ontmoet. Ik ben nu al jaloers op je met al die fantastische winkels daar :P

  • 17 Augustus 2011 - 19:43

    Matthijs:

    Wow! Dat klinkt inderdaad als een super leuke dag :-) Blij dat je het naar je zin hebt! Leer die Koreanen maar Nederlands, is een veel leukere taal! :P

  • 18 Augustus 2011 - 08:45

    Reinier:

    Wacht.. stond er nou gratis bier? Dat is pas een goede reden om die Canadezen aardig te vinden :D iig goed om te horen dat Toronto bevalt! Maareuh, wanneer ga je die edge walk doen op de CN Tower?

  • 18 Augustus 2011 - 14:39

    Kim:

    @ Plien: ja, de winkels :D :D maar ik wacht met dingen kopen totdat ik in de USA ben, want dan is het goedkoper geloof ik :P
    @ Matthijs: jaah heb geprobeerd, de dagen van de week en ja en nee en hallo xD was erg grappig :P Ze hadden mij ook hallo in het koreaans geleerd maar ben t alweer vergeten..:P
    @Reinier: als ik genoeg sponsers heb! 170 CAD! hehe

  • 18 Augustus 2011 - 14:51

    Cora:

    Ha Kim
    wat was jij actief die eerste dag! Ben benieuwd naar je volgende ervaringen. Wil ook wel aanschuiven bij Rene en Sandra op dat dakterras Doe hen maar de groeten.

  • 20 Augustus 2011 - 18:37

    Oma:

    hallo kim,

    ik heb je verslag gelezen (met behulp van Stijn en Vera). Je hebt al heel wat meegemaakt, net als je zegt een beetje rustiger is wat beter

    doe René en Sandra de groeten
    en fijne tijd bij hen toegewenst

    Groetjes Oma B

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Toronto

Stage in Pittsburgh, PA

Recente Reisverslagen:

07 Januari 2012

Kerstvakantie

04 December 2011

Rochester, Light Up Night, NYC, Sinterklaas

04 November 2011

Werk, Washington D.C., Richmond, Halloween

11 Oktober 2011

Eerste twee weken in pittsburgh

26 September 2011

My new home

Actief sinds 02 Aug. 2011
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 26076

Voorgaande reizen:

28 September 2012 - 19 Januari 2013

Onderzoek en vrijwilligerswerk in Bangladesh

15 Augustus 2011 - 29 Januari 2012

Stage in Pittsburgh, PA

Landen bezocht: