dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van kimpjuh - WaarBenJij.nu dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van kimpjuh - WaarBenJij.nu

dubai

Door: kim

01 Oktober 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

28 september om half 4 vertrokken we naar Dubai! We vlogen met Emirates, erg mooi en groot vliegtuig. Superluxe ook (voor vliegtuigstandaard). Ze hadden zelfst handcreme in het toilet en je mocht onbeperkt eten en (alcohol) drinken.

Dubai was ook erg luxe. We zaten in een hotel/apartementencomplex. Erg luxe kamers en zwembad op 't dak :)

De eerste dag zijn we naar de Dubai Mall geweest, het grootste shoppingcenter van de wereld. Dubai lijkt half amerikaans - half arabisch. Er zijn groote (westerse) winkels en daarnaast een paar arabische. Er lopen mensen in grote zware (de vrouwen) en witte (de mannen) gewaden, maar ook vrouwen met hoge hakken en jurkjes. Erg vreemd. Dubai Mall was echt mega, volgens mij hebben we maar een klein gedeelte gezien. O.a. het aquarium (middag in de mall) en een mega (amerikaanse) candy store.

We zijn in het grootste gebouw ter wereld geweest, de burj khalifa. Echt ontzettend hoog.. en goed uitzicht over Dubai. Veel hoge gebouwen en voor de rest veel zand en leegte. Toen het donker werd was er nog een fonteinenshow.

Dubai bestaat voornamelijk uit resorts, hotels en kantoren. Er staan veel hoge gebouwen, maar er is geen cultuur, geen karakter. We hadden de eerste dag vooral het 'oppervlakkige' van Dubai gezien. Mensen die in Dubai wonen zijn er veelal niet geworteld. Ze komen ergens anders vandaan en werken er alleen maar. De stad zelf is binnen vijf jaar uit de grond gestamd.. erg vreemd.

De tweede dag zijn we naar een Soek geweest, een soort markt. Erg grappig, mensen proberen je van alles aan te smeren (mannetjes die op je afkomen en roepen GUCCI PRADA CHANEL WATCH COME HERE COME HERE, hahaha).

'S middags zijn we mee geweest met een desert safari. We werden met een auto naar een meeting point vlak bij de woestijn gebracht. Erg toerisch plotseling. Kon quad rijden door de woestijn en kokosnoten kopen. Hierna gingen we met die auto door de heuvels in de woestijn heen crossen. DOODENG. echt waar. Leek net alsof we in een achtbaan zaten (en daar ben ik niet vaak in te vinden). Ook wel heel erg gaaf, maar ik was wel erg blij toen ik de auto uit mocht. We gingen naar een soort (zeer toeristisch) kamp midden in de woestijn. Erg grappig. Kregen allemaal eten en je kon arabische koffie drinken, er waren kamelen en je kon een waterpijp roken. Er weren ook allemaal dansshows opgevoerd. Eentje was met mannen die in rokken aan het ronddraaien waren (ja, vond het ook vreemd) en oa ik werd op het podium getrokken om die rok aan te doen en mijn ronddraaikunsten te showen, haha.

Die avond zijn we na een laaste lekkere douche in het hotel weer richting vliegtuig gegaan om verder te vliegen naar Bangladesh. Daarover in het volgende verslag meer!

Liefs, xx

Kim