Eerste dagen in Bangladesh - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van kimpjuh - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Bangladesh - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van kimpjuh - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Bangladesh

Door: kim

Blijf op de hoogte en volg

02 Oktober 2012 | Bangladesh, Dhaka

Gister 1 oktober om half 9 's ochtends lokale tijd zijn we na een vermoeide vliegreis (met krijsende baby's en ontbijt om 3 uur 's nachts) aangekomen in Bangladesh.

--WOW-----CULTURESHOCK HAPPENING HERE----------

Mensen hier zijn raar. Oke, anders. Iedereen drong voor bij de rij bij de tassen en de rij voor de paspoort check was niet eens een rij te noemen. Drie pinautomaten deden het niet.. dus ja toen begon het al ;)

Buiten werden we opgewacht door iemand van CRP die ons naar het terrein zou brengen. Het verkeer daar en landschap is niet echt te beschrijven.. erg veel water.. iedereen toetert, mensen lopen dwars door het verkeer heen en overal die kitscherige riksjaas (of hoe je dat ook schrijft). Jullie moeten de foto's maar bekijken!

Halverwege kregen we nog een lekke band.. heel avontuur! Alle lokals in de buurt kwamen op ons af en gingen foto's maken met hun (oude, maar ook smartphone) mobieltjes, dus deden wij dat maar terug, haha. Ze spraken helaas niet zo goed Engels, maar op CRP kan iedereen gelukkig wel redelijk Engels.

Het weer hier is echt vreselijk.. super benauwd, vochtig en warm. Je zweet gewoon 24/7. Ik en Martha moeten ook speciale kleding dragen, die gaan we vanmidag wss kopen. Eigenlijk was dat gisteravond het plan maar toen waren we in slaap gevallen.. Ik en Martha slapen helaas in een ander gasthuis dan Matthijs en Jacob, wat wel ontzettend balen is. Over meer dan een maand kunnen we pas bij hun in het huis. Dat ik en Matthijs samen een kamer krijgen hoeven we volgens mij al helemaal niet meer op te rekenen :S

Maar we blijven positief............. Shomolie (Banladeshi vrouw) kookt voor de groep vrijwilligers avond en middag eten. Het eten is wel goed en veel, al heb ik met deze hitte niet erge honger. De gasthuizen zijn te doen. Er is sanitair (soort van) en internet. :)

Over een aantal dagen zal ik wel weer bloggen, en hoop dat ik dan wat meer gewend ben hier!

Liefs

  • 02 Oktober 2012 - 11:57

    Vera:

    hahaha oh god, dat wordt wat...
    succes en sterkte!

  • 02 Oktober 2012 - 21:45

    Irina:

    zo jullie hebben heel wat gedaan in Dubai zeg. Wel cool zo'n jeepsafari, of was het vooral zandhappen?

  • 03 Oktober 2012 - 16:49

    Kelly:

    Hey Kim!!
    Wat een verhalen staan er toch weer op :P
    Lijkt me echt een enorme cultuurschok daar!

    Nou heel veel succes met aanpassen de eerste dagen en ik kijk al uit naar je volgende verslag :D

    xx kel

  • 08 Oktober 2012 - 22:00

    Cora:

    Hoi Kim

    Leuk om weer wat berichten van je te lezen. Dat Dubai lijkt me niet veel. Al die hoge gebouwen. En zoals je schrijft een stad zonder karakter.
    Maar Bangladesh - boeiend zo'n heel andere cultuur!
    Wauw, ik ben benieuwd hoe je daarin je weg vindt.
    Succes en sterkte ook met die warmte.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 02 Aug. 2011
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 26089

Voorgaande reizen:

28 September 2012 - 19 Januari 2013

Onderzoek en vrijwilligerswerk in Bangladesh

15 Augustus 2011 - 29 Januari 2012

Stage in Pittsburgh, PA

Landen bezocht: