weekendje kamperen - Reisverslag uit Toronto, Canada van kimpjuh - WaarBenJij.nu weekendje kamperen - Reisverslag uit Toronto, Canada van kimpjuh - WaarBenJij.nu

weekendje kamperen

Door: kim

22 Augustus 2011 | Canada, Toronto

Vrijdagmiddag vertrokken we (Rene, Sandra, Ik) voor een weekendje kamperen bij een regionaal park in de buurt. Het plan was dat we onze tent op zouden zetten, uitgebreid gaan dineren om vervolgens ergens tussen 8 en half 9 richting het concert van Melissa Etheridge te gaan. Helaas viel dat plan door alle files een beeeetje in het water.
Rond half 8 arriveerden we op de camping, waarnaar we binnen drie kwartier weer vertrokken. Tenten opgezet en wel. Het concert , dat in de evenementenzaal van een casino plaatsvond, was erg leuk! De muziek en artiest deden me een beetje aan Anouk denken, alleen dan wat ouder. Na het concert zijn we vervolgens gaan dineren (rond 11 uur ’s avonds) bij het restaurant van het Casino. Plotseling kwamen daar de bandleden van Melissa ook dineren, vlak tegenover ons, erg leuk. ;) Had helaas geen camera bij (mocht wss niet meegenomen worden casino in). Ten slotte zijn we ook nog even naar het casino geweest om wat geld te verspillen ;P

De volgende ochtend bleek dat het weer plotseling was omgeslagen. Van de 30 graden en veel zon van die dag ervoor was niet veel meer over. Hier hadden we niet echt rekening mee gehouden (qua planning en kleding..). Met de gedachte dat het ‘s middags wel zou opklaren zijn we naar het stadje, nee, dorp in de buurt gegaan en hebben we daar een beetje rondgelopen. Een van de winkeltjes waar we in zijn geweest is nu gebombardeerd tot mijn favoriete winkel daar. Ze verkochten er oud snoep, wat je mocht proeven, veel verschillende soorten fudge en cake, die je ook mocht proeven. Verder nog taartjes, sausjes, dipjes etc., die je ook mocht proeven :D Echt geweldig. Verder verkochten ze ook nog wat beautyproducten (die je in NL niet hebt) en grappige souvenirs. We zijn er wel meer dan een uur binnen geweest (en dan hoef je nog niet eens iets te hebben gekocht, wat ik overigens wel heb gedaan). Verder heb ik ook nog een Engels boek gekocht. Jaja, heb mijn eerste boek ondertussen al uit en moet natuurlijk wel voorzien blijven.
’s Middags klaarde het trouwens niet op. Het bleef eigenlijk het hele weekend regenen.
’S Avonds besloten we daarom naar een pub/cafe te gaan waar een bandje zou optreden. Was een erg leuke band en ze hadden er lekkere coctails.
Toen we terugkwamen bij de tent was het zowaar droog en hebben we (na enige moeite) een kampvuur gemaakt om marshmallows boven te roosteren.
Rene en Sandra hebben een variatie op de traditionele koekje-marshmallow- stukje chocola-koekje bedacht, door de koek te vervangen door speculaas. Ook erg lekker!

Zondag regende het nog steeds, dus besloten we de (natte) tenten in te auto te gooien (kan het geen inpakken noemen) en te vertrekken. Onderweg stopten we nog bij een kunstmarktje, met verschillende sierraden, schilderijen en ander kunst. Ook was er weer (derde dag op een rij :P) een liveband, dit keer een 10 jarige jongen die gitaar speelde en zong.

Ondertussen zijn we weer in Toronto en bezig met alle afer-holiday verschijnselen.

• 22 Augustus 2011 - 20:11

Matthijs:

Hey! jammer van het weer maar zo te lezen heb je je gelukkig uitstekend weten te vermaken :-) Hoop dat je nog heel veel leuke dingen gaat zien in de paar dagen dat je nog in Canada bent. :D

• 22 Augustus 2011 - 22:00

Vera:

Een engels boek, wauw!! welke?

• 25 Augustus 2011 - 18:51

Olga:

fijn dat je het zo naar je zin hebt,pas maar op met het lekkere eten,anders kom je lekker aan.veel plezier hoor.